LEERLINGEN

kinderbaasdag

Vandaag hadden de kinderen van het  tweede leerjaar 'kinderbaasdag'. Daar hadden ze lang naar uitgekeken. De kinderen hadden vooraf samen vergaderd, zonder juf. Best spannend voor de juf! Alles werd goed op voorhand besproken. Wie wil wat doen? Wie brengt wat mee? ...

Eerst werden de drankjes, chips, koekjes en snoepjes in een mum van tijd opgegeten. Daarna gingen ze  naar het park. Heel wat kinderen hadden hun fiets mee. Cis had zijn rolschaatsen mee. Na een tijdje gingen ze opnieuw naar boven. 'Verstoppertje!'

Het werd heel erg leuk en ook wat wild. Er volgde nog een kussengevecht. En toen werd iedereen wat rustiger. Met rode wangen kozen ze dan voor schilderen of een boekje. Reni ging de jongste kleuters opzoeken.

En of ze het leuk vonden?

Jazeker! 'Mogen we nog eens juf?'

Mijn antwoord? Ik geniet er elk jaar van. Ik observeer de kinderen. Ik zie ze eens 'anders'.

Maar één keer per jaar is super-genoeg!